Turvallinen Ja Turvallinen
Nopeat Maksut
Asiantuntijaryhmä

Vedonlyöntikertoimien Laskeminen

Mitä tulee uhkapeleihin, et voi löytää kahta tärkeämpää käsitettä kuin Kertoimet ja todennäköisyys. Ne saavat koko homman toimimaan. Kertoimia käytetään laskemaan sekä voitto, jonka pelaaja voi odottaa saavansa voittavasta vedosta, että tuloksen implisiittiset kertoimet. Todennäköisyys on vain todennäköisyys, että tietty tulos tapahtuu.

Yksi olennainen käsite, joka on muistettava, on, että vaikka todennäköisyys ja kertoimet liittyvät toisiinsa ja voivat tuntua hyvin samanlaisilta, ne eivät ole täsmälleen sama asia. Todennäköisyys edustaa todennäköisyyttä, että jotain tapahtuu.

Se lasketaan jakamalla haluttujen tulosten määrä mahdollisten tulosten kokonaismäärällä. Kertoimet sen sijaan esittävät haluttujen tulosten ja ei-toivottujen tulosten suhteen.

Kertoimien ilmaisemiseen on kolme ensisijaista tapaa. Ne ovat desimaali -, murto-ja moneyline (tai amerikkalainen). Riippumatta siitä, mitä kerroinmuotoa käytät, nämä kolme kerrointyyppiä edustavat kaikki samaa asiaa.

Itse asiassa on helppo muuntaa yksi muoto toiseen, kuten näet tämän oppaan alempana.

Sen lisäksi, että hallitaan, miten koko maailma vedonlynti kertoimilla on tärkeä rooli urheiluvedonlyöjän auttamisessa päättämään, kannattaako veto asettaa vai ei. Kaikilla kertoimilla on johdettu todennäköisyys, jota vertaamme sitten todelliseen todennäköisyyteen määrittääksemme, onko vedolla positiivinen arvo vai ei. Sääntö elää uhkapelimaailmassa on vain asettaa vetoja, joilla on positiivinen arvo.

esimerkiksi

Oletetaan, että pelaamme yhden kolikonheiton lopputuloksella. Koska kolikolla on vain kaksi puolta, tiedämme, että jokaisen tuloksen todennäköisyys on 50%. Tämän esimerkin vuoksi panostamme klaaviin. Voimme laskea tämän näin:

Toivottu lopputulos on, että kolikko laskeutuu klaavan päälle, joten on yksi haluttu lopputulos.

Jaamme haluttujen tulosten määrän mahdollisten tulosten kokonaismäärällä ja kerromme sitten tuloksen sadalla saadaksemme todennäköisyyden. Kaava näyttää tältä:

1 / 2 = 0, 5 X 100 = 50%

Nyt kun tiedämme todennäköisyyden, katsotaanpa tässä vedossa tarjottuja kertoimia. Jostain syystä kruunan kerroin on -300, kun taas klaavan kerroin on +260. Tämä olisi hyvin outoa tällaiselle vedolle,mutta koeta kestää. Nyt meidän on laskettava molempien tarjottujen rivien implisiittinen todennäköisyys ja määritettävä, mikä veto sisältää eniten arvoa.

Ensinnäkin ratkaisemme johdetun todennäköisyyden päille. Minun on helpointa muuntaa moneyline-arvo desimaalikertoimiksi ennen muuntamista prosenttiosuudeksi:

Nyt otamme desimaalikertoimemme ja muunnamme ne prosentteina:

0, 7518 X 100 = 75, 18%

Tämä tarkoittaa, että johdetut kertoimet ovat paljon suurempi prosenttiosuus kuin todellinen 50%: n todennäköisyys, jonka olemme jo laskeneet. Veto kruunasta täällä olisi kauhea päätös negatiivisella arvolla.

Nyt ratkaisemme klaavan puolesta:

0, 2778 X 100 = 27, 78 %

Tässä tapauksessa Tailsin laskeutumisen todennäköisyys on paljon suurempi kuin tarjottujen kertoimien määrittämä johdettu todennäköisyys. Tämä on arvokas veto.

Todellisen todennäköisyyden laskeminen ja tämän luvun vertaaminen kertoimien asettamaan johdettuun todennäköisyyteen on ensisijainen strategia, jolla jokaista vetoa tulisi lähestyä.

Särkeä:

Vedonlyöntikertoimien laskemisen ja arvovetojen löytämisen ymmärtäminen on välttämätöntä pitkän aikavälin menestyksellesi uhkapeleissä.

Tässä oppaassa näytämme sinulle, kuinka voit muuntaa minkä tahansa kertoimenmuodon mihin tahansa muuhun, sekä kuinka löytää johdetut kertoimet mistä tahansa kertoimista.

Kerroinmuotojen tyypit

Desimaalipiste

Desimaalikertoimet ovat suosituin tapa ilmaista vedonlyöntilinjoja Euroopassa. Ne ovat yksinkertaisin tapa kommunikoida kertoimia. Desimaaliarvo on summa, joka palautetaan jokaista dollaripanosta kohden. Tästä järjestelmästä tekee erityisen hyödyllisen se, että sekä panostettu summa että voitot ovat mukana.

Oletetaan siis, että teimme 10 dollarin vedon 3,5 kertoimella. Kokonaistuottomme tuon vedon voittamisesta olisi 35 dollaria. 25 dollaria on voitto, ja loput 10 dollaria on panoksemme tuotto.

Murtoluku

Murto-kertoimet löytyvät yleisimmin kilparadoilta tai futuurivedoilta, kun on olemassa kokonaisia osallistujapooleja, jotka voivat mahdollisesti voittaa. Tämä muoto ilmaisee kertoimet murtolukujen muodossa, kuten 4/1, joka lausuttaisiin " neljä yhtä vastaan."Neljän suhde yhteen-kerroin tarkoittaa, että ansaitset 4 dollaria jokaisesta panostamastasi 1 dollarista.

Joskus Murtoluvut ovat vähemmän yksinkertaisia. Saatat nähdä numeroita, kuten 9/2, esimerkiksi. Laskeaksesi 9/2-vedon tuoton teeskennellään, että panostamme 20 dollaria 9/2-kertoimella hevoskilpailuun.

20 X (9 / 2) = 4, 5

20 X (4,5) = 90 dollaria

Toisin kuin desimaalit, murto-kertoimet tarjoavat kokonaisvoiton. He laskevat vain voitot. Voit määrittää kokonaissumman, jonka saat voittavasta vedosta, ratkaisemalla yllä olevan yhtälön ja lisäämällä 20 dollaria kokonaismäärään. Kaava näyttää siis tältä:

[Panostettu määrä X (Osoittaja/ nimittäjä)] + panostettu määrä

Moneyline / Amerikkalainen

Että moneyline-kertoimien esittämisjärjestelmä hyödyntää negatiiviset ja positiiviset kolminumeroiset arvot kuvaavat, mitkä vedot ovat suosittuja tai altavastaajia. Positiivinen luku tarkoittaa, että peliä pidetään altavastaajana. "+": N jälkeinen määrä on summa, joka voitetaan jokaisesta 100 dollarin panoksesta.

Spektrin toisessa päässä suosikit näytetään negatiivisella arvolla, kuten -350. Tämä tarkoittaa, että sinun on panostettava 350 dollaria voittaaksesi 100 dollaria. Moneyline-kertoimet laskevat vain panoksella mahdollisesti voitetun summan, eivät kokonaisvoittoa.

Kertoimien Laskeminen

Jos haluat oppia laskemaan kertoimet, tehdään asioista hieman mielenkiintoisempia vaihtamalla kolikonheitosta kuusisivuisen muotin rullaan. Lyömme vetoa, että noppa laskeutuu 3. Tässä esimerkissä tarkastelemme yhtä toivottua lopputulosta. Jos muotin rullalla on kuusi mahdollista tulosta ja vain yksi tulos on toivottava, se tarkoittaa, että ei-toivottuja tuloksia on viisi.

Koska laskemme kertoimia, emme todennäköisyyttä, ilmaisemme toivottujen tulosten suhdetta ei-toivottuihin tuloksiin. Tässä esimerkissä suhde näyttäisi tältä:

Se tarkoittaa, että on yksi mahdollisuus, että voitamme viisi vastaan emme. On tärkeää pitää mielessä, että emme laske, kuinka todennäköisesti voitamme, vain hyvien tulosten ja huonojen tulosten suhdetta.

Nyt voimme laskea kertoimet Meidän voitollemme sekä kertoimet voiton puolesta. Voit laskea kertoimet puolesta jakamalla yhden mahdollisen halutun tuloksen mahdollisten kokonaistulosten mukaan.

0,1667 X 100 = 16,67% mahdollisuus voittaa.

Päinvastoin, voittomme todennäköisyys voidaan ratkaista samalla tavalla:

0,833 X 100 = 83,3% mahdollisuus hävitä panoksemme.

Todennäköisyyden muuntaminen kertoimiksi

Saatat haluta laskea kerroinsuhteen tietyn todennäköisyyden perusteella. Tämän yhtälön ratkaisemiseksi meidän on ilmaistava todennäköisyys murto-osana. Käyttämällä samaa kuusisivuista muottia aiemmasta, mahdollisuus numeromme laskeutumiseen murto-osana on 1/6.

Vähennä seuraavaksi vain Osoittaja nimittäjästä:

Vastaus antaa meille jälleen kerran ei-toivottujen mahdollisten tulosten määrän. Nyt vain esitämme kertoimet suhteessa muodossa, jolloin saamme 1: 5 kertoimen.

Ratkaistaksemme todennäköisyydellä, joka on annettu kerroinsuhteella, me vain käännämme yhtälön. Ensimmäinen, laitamme meidän kertoimet suhde murto-muodossa:

Lisää osoittaja ja nimittäjä yhteen, mikä antaa meille mahdollisten tulosten kokonaismäärän:

1 + 5 = 6 mahdollista lopputulosta

Viimeisenä, laita vain haluttujen tulosten määrä mahdollisten kokonaistulosten päälle, ja meillä on jälleen todennäköisyys!

1/6 todennäköisyys = 1: 5 kertoimet

Kertoimien Muuntaminen

Verkossa on saatavilla lukuisia kerroinlaskimia, jotka ovat todennäköisesti nopeampia käyttää, mutta on silti parasta, että ymmärrät kaavat eri kertointyyppien muuntamiseksi muihin muotoihin. Alla on kaikki yhtälöt, joita tarvitaan minkä tahansa kertoimen muuttamiseksi mihin tahansa muuhun järjestelyyn.

Kertoimet pysyvät aina samoina; ne vain esitetään eri tavalla. Toisinaan muotojen muuntaminen voi olla erittäin hyödyllistä, varsinkin kun siirrytään desimaaleihin ratkaistaessa implisiittistä todennäköisyyttä.

Moneyline-desimaali

Positiivisten moneyline-kertoimien muuntamiseksi yhtälö on:

(Moneyline-kertoimet/100) + 1 = Desimaalikertoimet

Negatiivisten moneyline-kertoimien muuntamiseksi yhtälö on:

(100 / Moneyline-kertoimet) + 1 = Desimaalikertoimet

Moneyline = Murtoluku

Positiivisten moneyline-kertoimien muuntamiseksi yhtälö on:

(Moneyline kertoimet/100) = Murtokerroin

Negatiivisten moneyline-kertoimien muuntamiseksi yhtälö on:

-100 / Moneyline kertoimet = murto-kertoimet

Murto-osasta desimaaliin

(Osoittaja / nimittäjä) + 1 = desimaalikertoimet

Murto-osa että Moneyline

(Osoittaja / Nimittäjä)

Jos tulos on suurempi tai yhtä suuri kuin 1:

100 X (vastaus) = Moneyline-kertoimet

Jos tulos on pienempi kuin 1:

-100 / (vastaus) = Moneyline-kertoimet

Desimaali = Murtoluku

Desimaalikertoimet-1 = X

Laita X yli 1

Esimerkiksi

  • 3,5 desimaalikerroin = 5/2 murtoluku

Desimaali = Raharivi

Jos desimaalikerroin on suurempi kuin 2:

100 X (desimaalikertoimet-1) = Moneyline-kertoimet

Jos desimaalikertoimet ovat alle 2:

-100 / (desimaalikertoimet -1) = Moneyline-kertoimet

Johdetun Todennäköisyyden Laskeminen

Jotta voimme käyttää laskelmiamme todellisen todennäköisyyden ratkaisemiseen, meidän on myös määritettävä implisiittinen todennäköisyys. Johdettu todennäköisyys muuntaa kertoimet prosenttiosuudeksi.

Huomautus:

Tätä prosenttiosuutta voidaan sitten verrata tapahtuman todelliseen todennäköisyyteen, mikä mahdollistaa älykkään päätöksenteon.

Varhaisessa kolikonheiton esimerkissä muutimme kertoimemme rahalinjasta desimaaliksi ennen kuin ratkaisimme johdetun todennäköisyyden. Tämä ei ole välttämätöntä, mutta on usein helpoin tapa suorittaa laskelma.

Desimaalikertoimista

Johdetun todennäköisyyden löytäminen desimaalikertoimista on erittäin helppoa. Oletetaan, että desimaalikerroin on 2,5.

  • 0.4 X 100 = 40% Implied Probability

Alkaen Moneyline Kertoimet

Johdetun todennäköisyyden laskeminen -150 suositun moneyline-vedon osalta:

  • 150/(150 + 100) = 150/250 = 0.6
  • 0.6 X 100 = 60% Implied Probability

Johdetun todennäköisyyden laskeminen + 250 altavastaajan moneyline-vedolle:

  • 100/350 = 0.2857
  • 0.2857 X 100 = 28.57% Implied Probability

Murto-Osittaisista Kertoimista

Nimittäjä / (nimittäjä + Osoittaja) x 100

  • Laske johdettu todennäköisyys 15/2 kertoimella.
  • 2/(2 + 15) X 100 = 2 / 17 X 100 =
  • 0,12 X 100 = 12% Johdettu Todennäköisyys

lopuksi

Kertoimien ja todennäköisyyksien ymmärtäminen ja molempien laskeminen ovat perustaitoja, jotka jokaisella, joka haluaa menestyä urheilupelaamisessa, on oltava. Nämä kaksi käsitettä liittyvät läheisesti toisiinsa ja aina toisiinsa, mutta ne eivät ole sama asia.

Kertoimet esitetään haluttujen tulosten ja ei-toivottujen tulosten suhteina, kun taas todennäköisyys on haluttujen tulosten laskelma jaettuna kaikilla mahdollisilla tuloksilla. Mikä tahansa luku, jonka laskelma tuottaa, on prosenttiosuus todennäköisyydestä, että haluamamme tulos tapahtuu.

Suositeltu Lukeminen:

Arvioidaksesi, kannattaako veto tehdä vai ei, laske sekä todellinen todennäköisyys että tarjottujen kertoimien antama johdettu todennäköisyys. Jos todellinen todennäköisyys on suurempi kuin kertoimet antavat ymmärtää, panoksella on arvoa, ja se tulisi panostaa. Jos johdettu todennäköisyys on kuitenkin suurempi, uhkapelillä on negatiivinen arvo, ja sitä tulisi välttää.

Jotkut näistä käsitteistä saattavat tuntua hämmentäviltä nyt, mutta mitä enemmän keskityt arvoon ja kertoimien ja todennäköisyyksien laskemiseen, sitä helpommaksi vedonlyönti tulee. Et enää lankea negatiivista arvoa tarjoaviin suckers-vetoihin etkä tee vain valintoja sen perusteella, kenen mielestäsi pitäisi voittaa.

Mitä nopeammin vedonlyöntitottumuksissasi on kyse arvokkaiden kertoimien tunnistamisesta ja vedonlyönnistä sen mukaisesti, sitä nopeammin pelikassasi alkaa kasvaa. Ja koko prosessi alkaa vedonlyöntikertoimien laskemisesta, joten olet tullut oikeaan paikkaan.