Turvallinen Ja Turvallinen
Nopeat Maksut
Asiantuntijaryhmä

Miksi VR Nyrkkeily voisi olla seuraava iso asia

henkilö-vr-nyrkkeily-rengas

Maailmassa ei ole monia urheilulajeja, jotka olisivat polarisoivampia kuin nyrkkeily.

Ne, jotka rakastavat sitä, uskovat sen olevan suloinen tiede, baletti, joka vaatii samanaikaisesti voimaa ja hienovaraisuutta, aggressiota ja kurinalaisuutta, ketteryyttä ja voimaa. Mutta kaikille, jotka rakastavat nyrkkeilyä, on myös joku, joka halveksii sitä urheiluna, joka on alkukantaisesta ajasta, liian väkivaltainen ja barbaarinen nykyaikaiselle yhteiskunnalle, varsinkin kun otetaan huomioon kaikki, mitä olemme oppineet aivotärähdyksistä ja aivovammoista.

Viimeinen kritiikki on liikaa sivuutettavaksi. Ammattinyrkkeilijöistä 20% kärsii kroonisesta traumaattisesta aivovammasta (CTBI).

Mutta entä jos nyrkkeilyyn ei enää liittyisi vaaroja, jotka saattaisivat muuttaa elämää, jos kärsittäisiin toistuvista iskuista päähän tai myös muihin kehon osiin?

Siellä virtuaalitodellisuuden (VR) nyrkkeily voisi muuttaa kaiken.

Mitä On Virtuaalitodellisuuden Nyrkkeily?

Jos et ole perehtynyt virtuaalitodellisuuteen, siihen liittyy tietokoneella luotuja simulaatioita, joissa osallistujat voivat olla vuorovaikutuksessa fyysisellä tavalla. Ensimmäinen konseptoitu 1950-luvulla, VR oli alun perin käytetty lähinnä käytännön tarkoituksiin kuten lentosimulaatiot lentokoneen lentäjien kouluttamiseksi tai valokuvien käyttäminen interaktiivisen ensimmäisen persoonan matkan antamiseksi ympäri kaupunkia.

Vaikka Sega yritti ottaa käyttöön VR-kuulokemikrofonin täydentämään Genesis-järjestelmää 1990-luvun alussa, rajallinen tekniikka esti VR: ää olemasta merkittävä osa pelaamista viimeisen noin 10 vuoden ajan.

Huomaus:

NYT VR: stä on kuitenkin tullut yleinen elementti monissa videopeleissä, ja kaikentasoiset urheilijat käyttävät sitä jopa laajasti harjoitusmenetelmänä.

Tähän sisältyy VR boxing, jonka suosio vain jatkaa kasvuaan. Aiemmin tänä vuonna, ikoninen nyrkkeilijä Floyd Mayweather esitteli VR: n nyrkkeily-ja kunto-ottelun Consumer Electronics Show ' ssa Las Vegasissa, jossa pääsee "ottelemaan" itse Mayweatheria vastaan digikehässä. Ja vaikka peli on tällä hetkellä rajoitettu Mayweather Boxing Clubin kuntosaleille, suunnitelmissa on saada kotiversio vuoden 2018 loppuun mennessä kaikille, joilla on VR-järjestelmä.

Mitä hyötyä VR Boxingista on?

Nyrkkeilyn ilmeinen etu virtuaalitodellisuudessa, eikä tosielämässä, on fyysinen turvallisuus. VR-nyrkkeilyn avulla voit simuloida lyöntejä vastustajaan aiheuttamatta todellista vahinkoa jollekin toiselle, ja sen avulla voit myös lyödä itseäsi ilman vakavia seurauksia (vaikka tavoitteena on edelleen väistää mahdollisimman monta lyöntiä.)

VR-nyrkkeilyssä on kuitenkin myös muita vähemmän ilmeisiä etuja. Nyrkkeily virtuaalitodellisuudessa voit työskennellä taistelukykysi kanssa aina, kun sinulla on aikaa ja missä haluat, sen sijaan, että sinun pitäisi mennä paikalliselle kuntosalille ja löytää joku, jota vastaan taistella. Se simuloi myös erilaisia vastustajia eri vaikeustasoilla, mikä auttaa sinua monipuolistamaan nyrkkeilytyyliäsi ja parantamaan taistelijana.

Huomaus:

Vaikka et haluaisi ammattinyrkkeilijäksi, VR-nyrkkeily tuo paljon terveyshyötyjä. Mukaan a Forbes.com VR Health Institute arvioi nyrkkeily/kuntopeli Knockout Leaguen arvostelussa, että pelin pelaaminen polttaa 8-10 kaloria minuutissa.

Jos olet kuin minä ja pelkäät treenata, koska se voi olla tylsää,VR-nyrkkeilyotteluun uppoutuminen tuntuu ihanteelliselta ratkaisulta. Rakennat myös kestävyyttäsi ja käsi-silmä-koordinaatiotasi sekä lisäät ketteryyttäsi ja joustavuuttasi jatkuvasta bobbingista, kutomisesta, estämisestä ja kyyristymisestä, jota teet koko VR-nyrkkeilyottelun ajan.

Voisiko VR: n nyrkkeilystä kilpailla ammattilaistasolla?

Tässä on suuri syy, miksi mielestäni VR-nyrkkeilystä voi tulla aivan valtava: sillä on potentiaalia korvata tosielämän ottelut ammattilaistasolla.

Miksi ei? Teknologia on jo hiipinyt moniin muihin urheilulajeihimme ja ratkaissut ongelmia, joita me pelkät ihmiset emme pystyneet ratkaisemaan itse.

Särkeä:

Instant replay-peliä käytetään nyt laajasti sekä ammattilais-että korkeakoulutasolla jalkapallossa, koripallossa, jääkiekossa ja baseballissa, mikä auttaa meitä määrittämään, tehtiinkö maali, kuka pelaaja ohjasi pallon rajojen ulkopuolelle, kuinka paljon aikaa kelloon tulisi jättää tai oliko baserunner turvallinen vai ulkona.

Tennis on myös omaksunut uusintahaasteiden käytön kiistanalaisissa out-of-bounds-puheluissa.

Tulemme vain näkemään yhä enemmän tekniikkaa myös urheilussa. Sähköistä iskualuetta käytettiin call balls ja isku Tyynenmeren Association of Professional Baseball seurojen peli vuonna 2015, ja Major League Baseball on myöntänyt sekä kiinnostuneensa tekniikasta että seuranneensa sen kehitystä. Ja jalkapallo, urheilulaji, joka on niin juuttunut vanhoihin tapoihinsa, että se antaa erotuomareille edelleen mahdollisuuden seurata aikaa sekuntikellon avulla, on videoavustajatuomareiden hyödyntäminen vuoden 2018 FIFA World Cupissa

Kun kaikki nämä muut urheilulajit sisältävät tekniikan käytön pelien parantamiseksi, nyrkkeilyllä ei ole tekosyytä olla ainakin harkitsematta saman tekemistä sen suurimman ongelman ratkaisemiseksi.

Urheilun tekniikalla on haittansa

Toisaalta on olemassa useita merkittäviä ja oikeutettuja haittoja urheilussa, joka luottaa laajasti teknologiaan, mukaan lukien pari, jotka tekevät VR-nyrkkeilystä vaikean myydä ammattilaistasolla.

Tarpeettomat Viivästykset

Instant replay on lähes tullut epidemia ammatti-ja college urheilu. Sen sijaan, että niitä käytettäisiin yksinkertaisesti varmistamaan, että ilmeisiä puheluita ei ole hukattu, näemme virkamiesten tuskailevan videonauhan yli useita minuutteja yrittäen nähdä, irtosiko juoksijan jalka pohjasta millisekunnin ajan vai liikkuiko jalkapallo ollenkaan, kun vastaanotin tuli maahan. Uusinnat ovat hidastaneet pelejä, usein tarpeettomasti.

Minimoi inhimillisen tekijän

Teknologia vähentää myös inhimillistä tekijää urheilussa, josta niin monet meistä nauttivat. Mitä on baseball-peli ilman, että manageri tulee kentälle riitelemään erotuomarin kanssa huonon puhelun jälkeen? Ja joka kerta, kun suosikkijoukkueesi tekee touchdownin, osa sinusta on haluton juhlimaan heti, siltä varalta, että välitön uusinta peruuttaa pisteet jonkin minuutin päätöksen perusteella, jolla ei todellakaan ollut vaikutusta peliin.

Nyrkkeilyssä on inhimillisiä elementtejä, joita VR-nyrkkeily ei voi sisällyttää. Nyrkkeily ei ole vain vastustajan hakkaamista päähän, kunnes tyrmäät hänet. Aliarvostettu osa urheilua sisältää strategian, jossa toinen taistelija väsytetään kehon laukauksilla, mitä et voi tehdä, kun nämä lyönnit heitetään vain virtuaalitodellisuudessa. Luulen myös, että kaipaisimme todella spektaakkelia, jossa näemme 2 kaverin tapaavan kehän keskellä, koskettavan hanskoja ja aloittavan sitten ottelunsa.

Onko tekniikka 100% luotettava?

Viimeinen suuri huoli urheilun teknologiasta on se, voimmeko täysin luottaa robotiikkaan ja elektroniikkaan urheilun tärkeimpien hetkien päättämisessä. Vaikka liikkeenkaappaustekniikka on uskomattoman tarkka, mikään ei ole ehdottoman täydellistä, ja tekniikka on aina altis hajoamaan ilman varoitusta. Kuvitelkaapa, mitä tapahtuisi, jos elektroninen iskualue lakkaisi yhtäkkiä toimimasta World Seriesin viimeisellä kentällä tai jos tietokonevirhe johtaisi siihen, että väärä joukkue saisi pallon NBA-finaalien viimeisellä minuutilla.

Noin puolet ammattilaisotteluista päättyy tyrmäyksiin tai teknisiin tyrmäyksiin, joten haluaisimmeko todella tietokoneiden määrittävän, onko ottelija "tyrmätty" VR-nyrkkeilyottelussa?

Vaihtoehtona olisi tyrmäysten poistaminen kokonaan nyrkkeilyn voitontavoittelumenetelmänä, valtava muutos lajiin. Ja jos kaikki nyrkkeilyottelut ratkaistaisiin tehtyjen pisteiden määrän perusteella, se voisi johtaa paljon enemmän kiistoihin siitä, olisiko tietokoneen pitänyt laskea lyönti vai ei. Kun miljoonia dollareita panostetaan rutiininomaisesti suuriin ammattilaisotteluihin, se olisi valtava kriisi.

Päätelmä

Vaikka osallistumisaste nyrkkeilyssä on yhtä korkea kuin koskaan ja ruokahalu Mayweatherin/McGregorin kaltaisiin suuriin otteluihin on edelleen olemassa, lajilla on suuri ongelma päävammojen suhteen.

Virtuaalitodellisuuden nyrkkeily ratkaisee tämän ongelman. Taistelemalla simuloitua vastustajaa vastaan todellisen vastustajan sijaan osallistujat eivät enää ole vaarassa kärsiä aivotärähdyksistä tai muista traumaattisista vammoista, jotka voivat pilata heidän pitkän aikavälin elämänlaatunsa.

Valitettavasti jäljellä on joitain haittoja, joiden uskon estävän VR-nyrkkeilyä korvaamasta tosielämän nyrkkeilyä ammattilaistasolla

Kamppailun fyysistä elementtiä ei voi simuloida, ja väistämättä syntyisi kiistaa siitä, olisiko ottelija pitänyt tyrmätä vai seurasiko tietokone tarkasti heitettyjen lyöntien määrää.

Kaikki VR-nyrkkeilyn edut tekevät siitä kuitenkin aivan valtavan virkistystasolla. Myös muut kuin ottelijat voivat osallistua lajiin kätevästi ja turvallisesti virtuaalitodellisuudessa, ja mahdollisuus kohdata erilaisia vastustajia tekee siitä tehokkaan harjoitteluvälineen myös vakaville taistelijoille.